THE TRUE AWARD JURY 2018

 

Peter Brandt, klipper

Uddannet filmklipper fra Den Danske Filmskole 2001.
25 år siden, at han satte sit første klip i en D:A:D musikvideo på EasyFilm.
Var med til fødslen af Polle fra Snave til Sidse Babett som statminister i Borgen og Nikolai Lie Kaas som ung og forvirret mand i Reconstruction. 

   

Bjørn Vidø, Sound Designer, CPHsound Design

Uddannet fra filmskolen, og har for nyligt skiftet navn fra Freezone Sound Design til CPHsound Design.
Har lavet lyd til alle de store bureauer, og har vundet et hav af priser.
Specialist i historiefortælling med lyd og musik.

 

   

Pingo van der Brinkloev, VFX artist, Pingo.nu

Fra Art Director og instruktør af utallige musikvideoer og reklamefilm, til High End 3D, Motion og compositing.
Pingo besidder med over 25 år i branchen og adskillige hjørner rundet, en karriere, der altid er i udvikling.

   

Sine Vadstrup Brooker, Filmfotograf, DFF

Sine er uddannet fra Den Danske Filmskole og repræsenteret af ArtOfficial Agency. Hun skyder primært fiktion, reklamer og musikvideoer og hendes arbejde har været på adskillige festivaler bla. IFFR, SXSW, TIFF og Telluride. Hendes første spillefilm, der havde premiere i juli er allerede blevet vist i 92 biografer og hendes seneste reklameprojekt vandt guld ved YDA i Cannes.

   

Eva Lundgren, Head of marketing effectiveness, Planning and Creative Brand Development, Thomas Cook Northern Europe

Ud over den tvivlsomme ambition om den længste titel i verden, så dækker det faktisk ret godt over den komplekse interesse for både tal og kreativitet – og i særdeleshed for hvor effektiv kreativ kommunikation kan være. Forsøger dagligt at bekæmpe leverpostejs-kommunikation og indefra-ud tankegang, og så naturligvis at holde fast i det stærke DNA i Spies. 

 

   

Frederik Scholten, Head of Marketing & CRM, Teleselskabet ‘3’ (HI3G)

Tidligt i karrieren autodidakt fotograf og tekstforfatter. Dernæst client-service-kommunikation-strategi-goto-guy i mediebureaubranchen.
Senest som Marketingansvarlig for ’3’ passioneret udfordrer af konventioner og optaget af den ansvarlige annoncørs rolle indenfor Kommunikation, Teknologi og ikke mindst Effektivitet.
Investerer ved siden af jobbet tid og energi i mennesker og firmaer som mentor og i advisory boards.

   
Carsten Elmose, Marketingdirektør, YouSee

Direktør for Marketing, Digital Marketing Tribe og Customer Base Management i YouSee. Før det 15 år i den finansielle sektor – herunder 11 år i Danske Bank Koncernen. Har arbejdet en stor del af sit arbejdsliv ”udenfor Marketing” i stillinger som f.eks. Head of Service Quality Management and CRM, direktør for Salg og Adfærd, Kundetilfredshedschef mv. Fik i 2012 ansvaret for Salg og Marketing i Danske Bank Personal Banking (Danmark og internationalt), og var blandt andet ansvarlig for lanceringen af MobilePay. Skiftede til YouSee i 2016 og har haft ansvaret for brandsammenlægningen af TDC og YouSee, og introduktion af YouSees nye kommunikationsunivers med mere.
   

Anette Østbjerg – Manager, Insight & Corporate Branding hos Danske Spil.

Har arbejdet med reklamefilm på analysesiden i årtier – sammen med de bedste bureauer i Danmark og Norden – og er formentlig en af dem der har set flest fokusgrupper i Danmark.

Anette er ansvarlig for Brandingen af Danske Spil og for kampagnerne rundt Corporate Branding.
Anette har sin teoretiske trampolin fra CBS, IAA og Stockholms Business School ( Nordic Frontier Programme)

   
Ole Hoffmann er Art Director hos &Co.

Arbejdsfokus ligger på Koncept, Idé og Art Direction.

Ole er derudover gæsteunderviser på henholdsvis Reklamelinjen og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

   

Thomas Gram, Hobby Film

Thomas began his career as a true champion of Danish talent.
In 2018 he turned his back on his motherland to start importing the best Sweden had into the local market. 

Since then he’s developed a taste for Absolut vodka and cinnamon buns.

   

Kamille Rannes, Account Director & Head of Strategic Planning, We Love People

Strateg med øje for de brands, der formår at gøre andet end bare at tale om sig selv. Som løser problemer, skaber forandring, og gør vores liv bedre, sundere, sjovere, grønnere, nemmere… Oplært af de bedste hos Young & Rubicam, Saatchi & Saatchi, Robert/Boisen & Like-minded og Ogilvy.

   

Morten Kjær, Ikea Creative Hub

Med 21 år i branchen er Morten nu på 5. år Creative Director for IKEA’s Globale Creative Hub. Arbejdet herfra har tiltrukket sig både priser og overskrifter, med den blå pose som hidtidige højdepunkt. Ud over det bør nævnes at han på 14. år i træk har fået 2. pladsen i konkurrencen om årets forældre i familien Kjær.

   

Katrine Jo Madsen, Ogilvy

Katrine Jo Madsen er kræsen. Ikke når det gælder mad og livet sådan helt generelt, men når det kommer til reklame og kommunikation er smagsløgene særligt skarpe. Derfor ser hun frem til True Awards og til at finde ud af, hvordan vi befinder i Danmark rent reklamefilmmæssigt. Med sig tager hun solid erfaring bag jurybordet – og en oprigtig glæde ved at belønne det, der smager af ægte originalitet og gennemarbejdet craft.

   

Rikke Katborg, Circus Alphaville

Rikke Katborg har arbejdet i branchen i 25 år hvor 17 af dem har været som producer i Paris, her var hun medstifter af Produktions Galleriet SUPERETTE,  samt medejer af Produktions Selskabet Les Producers.

Rikke har tidligere vundet det hedengangen Guldkorn, Arnold og ikke mindst guld i Cannes samt div. internationale priser. Rikke arbejder nu som producer hos Circus Alphaville hvor hun også har produceret sin første spillefilm med Martin Garde Abildgaard som instruktør.
   

Martin De Thurah, Instruktør

MARTIN DE THURAH, born April 1974 in Copenhagen, is a Danish director, screenwriter and photographer known for his dreamlike scenarios that comfortably sit between reality and fictional vision while bursting with emotional power and unique images.In 2007, he directed two short films: “We Who Stayed Behind” and “Young Man Falling,” the latter of which was selected for Critics’ Week at Cannes. He quickly became a much sought-after music video director, working with artists such as James Blake, David Byrne and St. Vincent, Kanye West, Robyn, Feist, Fever Ray, Glasvegas, Mew and Royksopp. He has won a large number of prizes for his videos.
In 2014 and 2018 Martin was voted Commercial Director of the Year by the Directors Guild of America.

   

Rune Milton, Instruktør

Rune laver film og Igennem årene han han i hvert eneste projekt bestræbt sig på at fortælle dem bedre og mere vedkommende, så ide og budskab hver eneste gang bliver leveret så underholdende som muligt.
Det er der igennem årene både kommet dansk og international anerkendelse ud af.

   
Juryformand: Christian Bévort, Moland Film

 

   

 

 

ARRANGØRER

SAMARBEJDSPARTNERE