THE TRUE AWARD JURY 2017

 

Esben Ehrenreich, Creative Director, Nørgaard Mikkelsen Cph

Fra nørdede øl-packshots i mørke østeuropæiske studier til ufornuftige
stuntshots i Buenos Aires: Esben har fået hajer til at jonglere med
hulahopringe og ukrainske skuespillere til at ligne en tysk familiemor
i Camps Bay. Hverken BBDO Berlin, Saatchi & Saatchi eller Y&R
Germany kunne stoppe ham!

   

Niels Kau, Exec. Producer, Nobody Cph

Har de sidste 20 år arbejdet som producer i reklamebranchen.
Startede sin karriere i den kreative afdeling på bureau, men endte
hurtigt i bureauets filmafdeling. Arbejdede siden som producer på
forskellige bureauer, inden han i 2006 startede produktionsselskabet
Nobody cph.

 

   

Nikolaj Burgaard, Mayday

Nikolaj er ikke som alle andre! Med en baggrund som brolægger gennem
19 år, skulle der mod og skjulte talenter til, da han pludselig i 2013 blev
tilbudt job som producer hos Mayday Film. Nikolajs lærenemme sind og
nysgerrige tilgang til den nye branche, gjorde ham dog hurtigt til en super
dygtig producer, der ofte bruger sin følsomme sjæl i fortællingen af sine
historier. Blandt andet i kampagnen "Kys Hiv - Kys fordommene farvel" hvor
Nikolaj i 2016 vandt True Award.

   

Pernille Fruensgaard Øe, VP – Head & Integrated Marketing & Brand
Activation, Danske Bank

Pernille har de sidste fire år haft en central placering i Danske Bank,
med fokus på at styrke brand, marketing og bureausamarbejder. Før dette
var hun 10 år på forskellige bureauer, hvor hun blandt andet var med til at
grundlægge Carats strategisk og kreative afdeling Deep Blue med fokus på
customer insights, strategic planning og kreative udviklingsprocesser. Pernille
var desuden en årrække ekstern lektor på medievidenskab på Aarhus Universitet,
hvor hun også har udgivet en storsælgende fagbog om kommunikations-
og kampagneplanlægning.

   

Philip Philipson, CMO, Fitness World

20 år på kundeside, herunder 9 hos Coca-Cola i Marketing services, hvor
hovedparten af de nordiske kampagne-aktiviteter gik igennem. Startede
som digital specialist/CRM, men har gennem årene været rundt i de fleste
Marketing discipliner. Stor tilhænger af ”den gode idé” som forudsætning
for succes.

   

Rikke Gransøe Lange, Brand Innovation, DFDS

Rikke startede sin karriere hos DDB Needham og Ogilvy men skiftede
bureausporet ud og har siden 2001 været først hos IBM og nu hos DFDS.
Rikke har altid arbejdet med internationale brands, europæiske eller
worldwide og altid koncentreret sig om at skabe og effektuere strategier.
Først som Account Assistant/Manager og de senere år i Marketing Direktør
stolen hvor DFDS’ brand achitecture er blevet revideret. For øjeblikket er
det, det at drive et purpose forankret brand, der optager hende.

   
Sabine Herskind, Creative Director, Saatchi & Saatchi

Sabine har små 18 års bureauerfaring, et par år som selvstændig, samt et
par år i TV branchen på sit CV. Hun arbejdede de første mange år som
Art Director på bureauer som Grey, Bates, JWT, Co+ og Ogilvy, og efter 3 år
som kreativ konceptudvikler hos TV 2, var hun forbi Very som kreativ chef,
inden hun fandt fodfæste og hjem hos Saatchi & Saatchi, hvor hun i dag er
kreativ direktør.
   

Sune Svanborg Sørensen, Founder & Director, Shoot Happens

Sune er stifter af filmselskabet Shoot Happens og arbejder i hele verden
som instruktør og manuskriptforfatter. Han har en særdeles bred baggrund
som filmredaktør, lektor på Film- og Medievidenskab (Københavns Universitet),
kreativ direktør, exec. producer og ikke mindst selvstændig. Han har arbejdet
for et utal af brands (fra McDonalds, Ford og VW til Danske Bank og Schwarzkopf)
og dedikerer i dag al sin tid til at instruere og skrive film, heriblandt sin første
spillefilm.

   
Søren Grønborg, Creative Director, Hjalthelin Stahl

Søren Grønborg er creative director hos Hjaltelin Stahl. Han har en baggrund
som tekstforfatter og har gennem en 17 år lang karriere lavet mange store
kampagner, hvoraf nogle også er blevet belønnet med awards, bl.a. True Award.
   

Thomas Ilum, Creative Director, Uncle Grey

Ilum har mere end 10 års erfaring med koncept- og platforms udvikling for
Danske og Internationale brands. Startede i tid som AD’er hos Leo Burnett
København, men efter et par år solgte han sin lejlighed, hund, TV og drog afsted
til udlandet. Ilum’s mange år i udlandet bragte ham forbi bureauer som Leo
Burnett Chicago, Y&R New York, og McCann London inden han i 2015 landede
hjemme igen, denne gang som Kreativ Direktør på Uncle Grey. 

   

Torben Kjelstrup, Film instruktør

Torben Kjelstrup trådte for alvor ind på den globale scene efter hans
musikvideo Soy Yo for det Latinamerikanske band Bomba Estereo gik viralt.
Siden har han primært arbejdet med danske og internationale reklamefilm
med fokus på storytelling, humor og frække filmiske kneb

   

Ulrik Feldskov Juul, CMA/Global Campaigns, LEGO

Først job efter kommunikationsstudierne var en regulær fejlplacering i en
regulær marketingafdeling. Hoppede efter nyttesløs boksen med tal og
tabeller over på den anden side af skrivebordet og startede som kreativ
på bureau. Fik for alvor taget den kreative mødom hos Uncle Grey, fortsatte
som partner og Creative Director hos Zupa Recommended og har de seneste
4 år været Creative Director hos LEGO i afdelingen Global Campaigns, der
laver….globale kampagner. Prøver at efterleve det gode gamle motto:
“Man ska' ikke kede nogen til at købe noget”. 

   
   
   
Juryformand: Thor Brammer Jacobsen, Executive Producer, NEW LAND 

En enig styregruppe har sammen med formanden gennem 10 år, Christian Bévort,
besluttet, at han sidder over som formand i år. I stedet indsætter styregruppen
Thor Brammer Jacobsen som midlertidig formand for True Awards jury.
Thor Brammer Jacobsen er direktør i New Land og har været i branchen i 17 år.
Beslutningen er truffet på baggrund af, at styregruppen nu efter den første online
shortlistingsrunde kan se, at film, som Moland Film Co./Christian Bévort har produceret,
med stor sandsynlighed bliver nomineret i en række kategorier.

   

 

 

ARRANGØRER

SAMARBEJDSPARTNERE